2014. február 8., szombat

Reménnyel-élménnyel



                Karácsony környékén gondolkoztam azon, hogy tulajdonképpen min nyugszik az én hitem. Igen voltam templomban, többször is, de különben is, minden héten megyek. ez látszólag semmi mást nem jelent, sőt, elég nagy a veszélye a megszokásnak, fásultságnak. őszintén bevallva, sokszor már nem azzal a lelkesedéssel lépem át a templom küszöbét, mint 20 évvel ezelőtt, amikor először éreztem azt, hogy hazaérkeztem. Számomra az idei karácsonynak az volt az üzenete, hogy vegyem komolyabban akár a Biblia-olvasást, akár az imádságot vagy a közösséget. Vegyem komolyan, hogy a vasárnap ajándék, lehetek é is ajándék mások számára, és megajándékozott is. Tudatosan éljem át azt, hogy isten ma is ugyanaz, mint aki évekkel ezelőtt megszólított.
                Természetes, hogy az újdonság varázsa elmúlt, most a hűség próbáját élem. Kudarcok, fásultság, csalódottság, meg nem értettség. Félelem, fájdalom, száraz időszakok ellenére is kitartani. Akkor is, ha évekig nem történik semmi, ha nem élek át olyan élményt, amire vágynék. Mint évekkel ezelőtt a Kit kerestek-találkozón.  Évekig abból éltem, amit ott átéltem. Hogy igenis van egység, hogy van értelme menni a keskeny úton, hogy egyek vagyunk, hogy ebben a generációban erő van. Ahogy figyelünk egymásra, kíváncsiak vagyunk a másikra, küzdünk a közömbösség és még millió dolog ellen ami meg akarja mérgezni az életünket. Aztán a Taizé-találkozón. Az elsőre kérdésekkel mentem. Kerestem-kutattam a választ. Sokszor járt az az eszemben, hogy akire sokat bíztak, attól többet kérnek számon. Számonkérésben volt részem bőven, de tényleg rám bízattatott valami is? Hogy végre megmérettettem és nem találtam könnyűnek? Ültem egy kép és sok-sok gyertya előtt és megkaptam a választ. Hogy kiválasztott vagyok. A másodikra már elvárással mentem. Nem volt ez baj, de látszólag nem teljesültek az elvárásaim. Nem hallottam olyan tisztán azt a hangot, amit szerettem volna. Egészen az utolsó estéig, amikor az élményeinket kellett volna megosztani, nekem egy hang nem jött ki a torkomon, csak sírtam-sírtam percekig. Akkor tudtam meg, hogy Ő itt van. Nem mindig olyan kézzelfoghatóan, mint szeretném, de itt van.
                Nem egészen időrendben, de van egy , talán ezeknél is fontosabb. Nehéz időszakon voltam túl, lassan éreztem, hogy látom a végét. Kellettek azok a próbák. Megtisztítottak, és rájöttem, hogy olyan dolgokra vagyok képes, amire nem is gondoltam volna. Nem volt más választásom, de végig éreztem az erőt, az oltalmat, békességet. A különösen nehéz élethelyzet és bizonytalanság ellenére. Üldögéltem egy táborban a sátorban, és az a mondat jött elém, hogy „ Nem Jákob lesz ezután a neved, hanem Izrael, mert küzdöttél Istennel és emberekkel és győztél”
Vágytam ilyen élményekre, de vajon az-e a mi utunk, hogy állandó eufóriában kell élnünk, és átélnünk Isten közösségét? Sokkal nehezebb hűségesen megmaradni, a hétköznapi dolgokon keresztül meglátni a csodákat. Akár egy gyógyuláson keresztül, akár a csillagos égboltban gyönyörködve, akár megköszönni azt a kedves embert, akit az élet utunkba sodort. Talán túlságosan nagy divatja van most a dicsőítésnek. De vajon arról kell-e szólni az életünknek, hogy állandóan dicsőítő alkalmakon veszünk részt, ahol természetesen feltöltekezünk erővel, energiával. Ami nagyon jó, de hol fogjuk azt kamatoztatni? Úgy érzem, hogy arra kaptam elhívást, hogy a hétköznapokban éljem meg a hitemet. Látszólag unalmas körülmények között. De valahogy azt a többletet vinni a világba, ami reménységem szerint rám bízatott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése