2014. május 25., vasárnap

Kacatok a Hu-Morzsákból, a vagy be a (szak)szervezetbe!



                Körülbelül négy éve veszek részt (igyekszem legalábbis) részt venni a szakszervezeti munkában. Tőlem telhetően, lelkesen. nekem ők a családom. Szeretnék most egy pár humoros dolgot megosztani , olyan élményeket, amik a szakszervezettel kapcsolatban értek.
1.       Balatonszemes, ifjúsági tagozati ülés. A vége felé járunk, összegzés, ötletelés. Abban az időben történt pár dolog, amivel kapcsolatban megfogalmazzuk a válaszunkat, reakciónkat. Szeretnénk flash-mobot, villámcsődületet szervezni, többek között az akkoriban megszűnő korengedményes-korkedvezményes nyugdíj kapcsán. A másik téma az akkoriban publikált kutatási eredményhez kötődött, miszerint a három műszakban dolgozó nők körében sokkal nagyobb a mellrák kockázata, mivel egy védő enzim éjszaka termelődik a szervezetben, de ha éjszaka dolgoznak, akkor nem termelődik. a flash-mob ötlet az volt, hogy szatyorból dobáljuk melltartókat. Természetesen a társaság férfi tagjainak nagyon tetszett az ötlet… Utána én szerettem volna elmondani, hogy milyen jó lenne, ha a szakszervezetnek is lenne facebook oldala. (ez még akkor folt, amikor még csak kezdtük kihasználni a közösségi hálóban rejlő lehetőségeket). Mindenki az előttem szóló hölgy hatása alatt volt, így meg sem tudtam szólalni a röhögés és a poénos beszólások miatt. A végén röhögtem én is. Igaz, erős késztetést éreztem, hogy a a kezemben lévő filctollat kihez vágjam? Az első sorban ülő (azóta VDSz országos titkár, nem mellesleg életem fontos eseményének tanúja) kollégához vagy a VDSz szintén első sorban helyet foglaló elnökéhez? Végül máshoz vágtam. Kérlek, ne nézzetek rám hülyén, ha azóta, ha meghallom, hogy a  műszakban dolgozó nők körében fokozott kockázata van a mellráknak, harsány hahotázásban török ki.
2.       Két évvel később, szintén Balatonszemes… de oda el kell jutni. Nem egyedül. A kolléganővel megbeszéltük utazásunk minden részletét. Egy apró dolgot nem kalkuláltunk be, szégyen, nem szégyen, elaludtam. A következő vonat késett. Igen kétséges volt, hogy elérjük-e a buszt. Mindegy, nekiindultunk, lesz, ami lesz. Rohanás a Népligetben („szeretett” metróállomásomon), lépcsőn fül, lépcsőn le, a fülemen is csomagokkal… A pénztárban már nem lehetett jegyet venni (természetesen, így a számlához se jutottunk hozzá), próbálkozzuk a buszon. Amit, ha hajszálon múlt is, de elértünk. Ez azóta is a kedvenc sztorink, emlegetjük, hogy az első közös szervezésünk már legalább sikerrel járt.
3.       A helyszín szintén Balatonszemes. Egy hatalmas asztalt körbeülvén igyekszünk választ találni az élet nagy kérdéseire. A beszélgetés vezetője feltesz öt kérdést, pár perc gondolkozás után megosztjuk egymással, ki mire asszociál. Az első pár kérdéssel nincs is gond, a mondatot hasonlóképpen fejezi be majdnem mindenki. Például a fiúk: szeretik a focit, a lányok: szépek. Az utolsó kérdéssel adódott a „probléma”. Ugyanis őszinte ember lévén, kellő naivitással megáldva, úgy fejeztem be a mondatot, ahogy a szívem diktálta. Miszerint, mondjak magamról egy jellemző mondatot, a részemről így hangzott: szeretek kézimunkázni. Természetesen a fetrengve röhögés nem maradt el. (Adalékként elég az hozzá, hogy igen hamar zavarba jövök. Pár évvel (évtizeddel) ezelőtti történet, nem sokkal m unkába állásom után: kolléganő mesél egy viccet:
-Apu, a kutyák kefélnek!
-Ne nézz oda, kislányom!
-De fáj!
Nem láttam magam a tükörben, de valószínűleg a volt Szovjetunió zászlaja sápadt arcú indián volt hozzám képest. Zavaromat úgy próbáltam (sikertelenül) leplezni, hogy kiszaladtam elmosni a kávés csészéket. Természetesen ezt az esetet utána még évekig emlegették.) Ebből a helyzetből sem jöttem ki jól, mind1, legalább jót röhögtünk, az irónia műfajában egyébként is az öniróniát kedvelem leginkább.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése